Τουρισμός: Οι εμπλεκόμενοι τοποθετούν τον τζίρο του ’21 στο 50% του 2019

Τουρισμός: Οι εμπλεκόμενοι τοποθετούν τον τζίρο του '21 στο 50% του 2019

Αργεί προς ώρας η ανάκαμψη του τουρισμού. Tο 2023 τοποθετούν την ανάκαμψη του ελληνικού τουρισμού οι επιχειρηματίες του κλάδου, σύμφωνα με την έρευνα «Η προβολή της Ελλάδας την επόμενη μέρα» της MRB, την οποία παρουσίασε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας, Δημήτρης Μαύρος, στο πλαίσιο του διαδικτυακού συνεδρίου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων και της Marketing Greece.

Όπως αποτυπώνεται στα ευρήματα της έρευνας, στην οποία συμμετείχαν 143 μέλη του ΣΕΤΕ:

  • 60% εκτιμά ότι οι επιχειρήσεις θα ανακάμψουν πλήρως το 2023 ή και αργότερα.
  • 32% εκτιμά ότι η πλήρης ανάκαμψη θα επιτευχθεί κατά τη διάρκεια του 2022 και
  • Μόλις 2% πιστεύει ότι ο κλάδος θα επανέλθει μέσα στο 2021.

Αναφορικά με τον τζίρο των επιχειρήσεών τους για το 2021:

  • 55% απάντησε ότι θα κυμανθεί σε επίπεδα άνω του 50% του 2019.
  • 33% εκτιμά ότι θα είναι μικρότερος του 50% του 2019.
  • 5% προσδοκά ότι θα είναι στα επίπεδα του 2019.
  • 1% πιστεύει ότι θα διαμορφωθεί σε επίπεδα υψηλότερα του 2019.

Οι υποδομές

Το 67% αξιολόγησαν θετικά το ξενοδοχειακό δυναμικό. Ωστόσο, το 42% εκτιμά ότι οι λοιπές υποδομές δεν είναι σε επαρκές επίπεδο.

Η προβολή της χώρας στο εξωτερικό την τελευταία 5ετία κρίνεται αρκετά ικανοποιητική σε ποσοστό 47%. Η προβολή των προορισμών κρίνεται 33% αρκετά ικανοποιητική.

Περίπου το 63% πιστεύει ότι η προβολή της χώρας στο εξωτερικό εργαλειοποιείται για εσωτερικούς πολιτικούς λόγους.

Ωστόσο, το 51,1% εκτιμά πως είναι σύγχρονη και ανταποκρίνεται στις διεθνείς τάσεις. Το 21,7% πιστεύει ότι οι πόροι που διατίθενται για την προβολή της χώρας είναι επαρκείς. Το 33,6% εκτιμά ότι η προβολή της χώρας γίνεται με συνέχεια και συνέπεια.

Για την προβολή των επιμέρους προορισμών, το 65,1% πιστεύει ότι εργαλειοποιείται για εσωτερικούς πολιτικούς λόγους και το 20,3% υποστηρίζει ότι γίνεται με συνέχεια και συνέπεια.

Η πολιτιστική ταυτότητα, όπως αναδεικνύεται από τα αρχαιολογικά μνημεία, και η ελληνική γαστρονομία συμβάλλουν θετικά στην ανάδειξη της χώρας στο εξωτερικό. Η πλειονότητα εκτιμά ότι τα ελληνικά προϊόντα διατροφής θα μπορούσαν να συμβάλουν περαιτέρω στην προβολή της Ελλάδας διεθνώς.

Επίσης και οι προσωπικότητες της Ελλάδας με διεθνή απήχηση, όπως αθλητές και επιστήμονες, θα μπορούσαν να αναδείξουν περισσότερο τη χώρα στο εξωτερικό.

Κοινή στρατηγική προβολής

  • Το 67% πιστεύει ότι δεν υπάρχει κοινή επικοινωνιακή στρατηγική.
  • Το 96% πιστεύει ότι πρέπει να υπάρξει κοινή επικοινωνιακή στρατηγική.

Καθοριστικό ρόλο στη δημιουργία επιτυχημένης επικοινωνίας των ελληνικών προορισμών θεωρούν τη σύγχρονη ψηφιακή παρουσία προορισμού και ένα marketing plan. Μεγάλης σημασίας κρίθηκε και η συνεργασία ιδιωτικού και δημόσιου τομέα για τη δημιουργία οργανισμού προβολής και διαχείρισης προορισμού με τη συμμετοχή Τοπικής Αυτοδιοίκησης και ιδιωτών, κατά τα διεθνή πρότυπα.

Το 89% χαρακτήρισε πολύ σημαντικό το έργο της Marketing Greece, ειδικά στη δημιουργία περιεχομένου.

Οι άξονες επικοινωνίας

  • Αυθεντικότητα
  • Φιλοξενία και ανθρώπινη ανεμελιά
  • Η Ιστορία, ο πολιτισμός και η κουλτούρα
  • Δυναμισμός
  • Η μαγεία της χώρας
Μοιραστείτε το... Facebooktwitterredditpinterestlinkedinby feather