Ποιοι ακριβώς είναι οι μύες που γυμνάζεις στο περπάτημα;

Ποιοι ακριβώς είναι οι μύες που γυμνάζεις στο περπάτημα;

Η αλήθεια είναι πως όταν θες να γυμνάσεις τους μύες του σώματος σου σκέφτεσαι απευθείας κάποια έντονη γυμναστική με βαράκια, λάστιχα κ.λπ. Αυτό που ίσως αγνοείς είναι ότι μία από τις βασικές -και απαραίτητες- καθημερινές σου συνήθειες, είναι μία πολύ καλή μορφή γυμναστικής. Φυσικά, μιλάμε για το περπάτημα.

To περπάτημα γυμνάζει καθημερινά πολύ περισσότερους μύες απ’όσους φαντάζεσαι. Ίσως να έχεις παρατηρήσει ότι μετά από μία μεγάλη βόλτα ή μετά από μία μέρα που ήσουν συνεχώς στο πόδι, αισθάνεσαι τα πόδια σου πιο σφιγμένα. Αυτό οφείλεται στο ότι ακόμη και η κίνηση του περπατήματος είναι αρκετή ώστε να γυμνάσεις τους απαραίτητους μύες στο σώμα σου.

Το περπάτημα είναι μία πολύ καλή άσκηση αρχικά για τα πόδια σου. Καθ’όλη τη διάρκεια, οι μύες σου συντονίζονται όλοι μαζί ώστε να προσφέρουν άνεση και σταθερότητα σε κάθε σου βήμα. Oι τετρακέφαλοι είναι εκείνοι που κάνουν την περισσότερη δουλειά σε κάθε βήμα. Βοηθούν το κάθε πόδι να προχωρήσει μπροστά και το γόνατο να λυγίσει σωστά. To ίδιο ισχύει και για την κνήμη σου. Εφόσον σε κάθε βήμα “μακραίνει” ο αστράγαλος, η κνήμη τεντώνεται σταδιακά και γυμνάζεται αντίστοιχα. Τέλος, οι γλουτοί σου, που είναι και το δυνατότερο μέρος του σώματος σου, συντονίζουν όλες αυτές τις κινήσεις ενώ παράλληλα γυμνάζονται. Με πιο συχνό περπάτημα, οι γλουτοί μπορεί να σφίξουν περισσότερο.

Από το περπάτημα επωφελούνται και οι κοιλιακοί σου. Όπως πολύ καλά κατάλαβες, τα οφέλη του περπατήματος δεν περιορίζονται στην περιοχή των ποδιών και μόνο. Σε έναν μεγάλο περίπατο, οι κοιλιακοί παραμένουν “ενεργοποιημένοι” και καλούνται κι εκείνοι να στηρίξουν το υπόλοιπο βάρος σου. Ειδικότερα οι κάτω κοιλιακοί είναι κι εκείνοι που έχουν και τα μεγαλύτερα οφέλη.

Πώς να κρατήσεις τους μύες σου “ενεργοποιημένους” όταν περπατάς; Μία βόλτα μπορεί να αποδειχθεί ωφέλιμη, ωστόσο αν δεις το περπάτημα ως μορφή εκγύμνασης μπορείς να πας κι ένα βήμα παραπέρα. Για να το καταφέρεις αυτό χρειάζεται το περπάτημα σου να έχει “ποικιλία”. Δοκίμασε έναν ανηφορικό δρόμο, έναν χωματόδρομο και διαφορετικούς ρυθμούς καθώς περπατάς. Αυτές οι εναλλαγές θα δώσουν την απαραίτητη πρόκληση σε ολόκληρο το σώμα σου για να ανταποκριθεί καλύτερα.

Μοιραστείτε το... Facebooktwitterredditpinterestlinkedinby feather