BMW: Ανάκληση και στην Ελλάδα για εκατοντάδες χιλιάδες R-1200/1250 GS

BMW: Ανάκληση και στην Ελλάδα για εκατοντάδες χιλιάδες R-1200/1250 GS

Καμπάνια ελέγχου σε παγκόσμια κλίμακα εκτελεί η BMW για πρόβλημα που ενδέχεται να παρουσιαστεί στον άξονα μετάδοσης κυρίως των R 1200 GS και R 1250 GS.

Ειδικότερα και σύμφωνα με τα όσα αναφέρει το γερμανικό Motorrad οι Βαυαροί έχουν ήδη ενημερώσει τις αντιπροσωπείες τους σε πολλές χώρες σε όλο τον κόσμο για μεγάλης κλίμακας έλεγχο που θα πραγματοποιηθεί τις ερχόμενες εβδομάδες σε μοτοσικλέτες με υγρόψυκτους boxer κινητήρες, κατασκευής από το 2013 και μετά.

Ο συγκεκριμένος τεχνικός έλεγχος θυμίζει σε γενικές γραμμές ανεπίσημη ανάκληση -δεν υπάρχει επίσημη οδηγία από την γερμανική εταιρεία και την E.E.- και γίνεται με σκοπό να τροποποιηθεί ο άξονας μετάδοσης των μοτοσικλετών που τον φέρουν ώστε να μην παρουσιάσει βλάβη στο μέλλον.

Οι επίσημοι dealer της BMW που θα πραγματοποιήσουν τον τεχνικό έλεγχο σε κάθε χώρα και θα προβούν σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες, θα λάβουν από το εργοστάσιο ειδική συσκευή-διαγνωστικό ώστε να εξακριβώσουν αν υπάρχει ήδη ζημιά ή όχι στον άξονα χωρίς να χρειαστεί να τον λύσουν. Έτσι θα μειωθεί και ο χρόνος ελέγχου, μετατροπής και τυχόν επισκευής. Η BMW έχει δώσει οδηγίες στους dealers να πραγματοποιούν τον έλεγχο κατά την προγραμματισμένη περιοδική συντήρηση της εκάστοτε μοτοσικλέτας και όχι έκτακτα.

Κατά τη διάρκεια του ελέγχου του άξονα ζητείται από τους μηχανικούς των Βαυαρών να ελέγξουν την κατάσταση του για τυχόν φθορές και οξείδωση, να προχωρήσουν στις απαραίτητες επισκευές εφόσον χρειάζεται και έπειτα να τρυπήσουν το κέλυφος του αλουμινένιου μονόμπρατσου ψαλιδιού που ως γνωστόν φιλοξενεί μέσα του τον άξονα μετάδοσης.

Η μικρή οπή θα γίνει στο πίσω μέρος του κελύφους, κοντά στην άρθρωση που κάνει πριν τον τροχό. Σε αυτή την οπή θα τοποθετηθεί μονόδρομη βαλβίδα, η οποία θα επιτρέπει στον αέρα και την υγρασία να «δραπετεύουν» από το εσωτερικό του ψαλιδιού. Να σημειωθεί ότι η BMW έχει ενσωματώσει τη συγκεκριμένη βαλβίδα στον άξονα των καινούριων R 1250 GS και R 1250 GS Adventure από τον Οκτώβριο του 2021 και από το Νοέμβριο του περασμένου έτους σε όλες τις μοτοσικλέτες τις με υγρόψυκτο boxer και άξονα μετάδοσης.

Η πίεση που αναπτύσσεται στο εσωτερικό, σε συνδυασμό με την υγρασία που μπορεί να συγκεντρωθεί και την οξείδωση που μπορεί να προκαλέσει είναι οι παράγοντες που οδηγούν σε ενδεχόμενη βλάβη στον άξονα μετάδοσης, που μπορεί να οδηγήσει σε απώλεια ισχύος, σύμφωνα με την BMW. Οι βλάβες που μπορεί να εντοπιστούν έχουν να κάνουν με γρανάζια του άξονα αλλά και με την ίδια την άρθρωση.

Συνολικά η τεχνική οδηγία αφορά συνολικά σε 440.000 μοτοσικλέτες BMW με υγρόψυκτο boxer κινητήρα και συγκεκριμένα τις R 1200 GS / Adventure και R 1250 GS / Adventure αλλά και τις R 1200 RT και R 1250 RT. Η BMW έχει θέσει τον χρόνο για τον έλεγχο και την μετατροπή του άξονα στα 45 λεπτά της ώρας.

Μοιραστείτε το... Facebooktwitterredditpinterestlinkedinby feather