“Appodixi”: “Βροχή” οι καταγγελίες για… μαϊμού αποδείξεις μέσω της εφαρμογής της ΑΑΔΕ

“Appodixi”: “Βροχή” οι καταγγελίες για… μαϊμού αποδείξεις μέσω της εφαρμογής της ΑΑΔΕ

“Βροχή” πέφτουν οι καταγγελίες μέσω της εφαρμογής της ΑΑΔΕ “Appodixi”  για πλαστές αποδείξεις. Όπως προκύπτει από σχετικά στοιχεία της ΑΑΔΕ,  η Αρχή έχει δεχθεί 24.193 καταγγελίες για «μαϊμού» αποδείξεις και «ύποπτες» συναλλαγές  μετά την ενεργοποίηση της  εφαρμογής.

Αυτό σημαίνει δηλαδή ότι υποβάλλονται σε καθημερινή βάση  περίπου 1.600 καταγγελίες  και από αυτές οι 12.983 είναι ανώνυμες και 11.210 επώνυμες. Οκτώ στις δέκα καταγγελίες αφορούν σε αποδείξεις που δεν έχουν διαβιβαστεί στα ηλεκτρονικά συστήματα της ΑΑΔΕ, ενώ για τις υπόλοιπες καταγγελίες έχει αναλάβει δράση ο φοροελεγκτικός μηχανισμός.

“Appodixi”: Πώς λειτουργεί η εφαρμογή

Σημειώνεται ότι η  εφαρμογή είναι διαθέσιμη  για συσκευές με λειτουργικό Android και iOS. Ο καταναλωτής σαρώνει την απόδειξη που παραλαμβάνει και η εφαρμογή θα επιστρέφει τα στοιχεία της επιχείρησης, αν τα ποσά που αναγράφονται στην απόδειξη συμφωνούν με αυτά που έχουν αποσταλεί στην ΑΑΔΕ μέσω myDATA, όπως και εάν η ταμειακή είναι δηλωμένη στην Αρχή.

 Αναλυτικά η διαδικασία είναι η εξής: 

Όλοι  οι πολίτες έχουν τη δυνατότητα να ελέγξουν τη γνησιότητα των αποδείξεων που λαμβάνουν στις συναλλαγές τους, αρκεί να κατεβάσουν την εφαρμογή, appodixi, στο κινητό τους.

Με τη νέα ψηφιακή εφαρμογή, ενδυναμώνεται η άσκηση του δικαιώματος του πολίτη να ελέγχει τη νομιμότητα των πληρωμών, που κάνει στις συναλλαγές του, για κάθε αγαθό ή υπηρεσία που αγοράζει.

Η εφαρμογή είναι διαθέσιμη για τους πολίτες στα ηλεκτρονικά καταστήματα Google Play Store (για κινητά με λογισμικό Android) και ΑppStore (για κινητά με λογισμικό IOS, δηλαδή της Apple).

 

Ανοίγοντας την εφαρμογή, ο χρήστης, μέσω της κάμερας του κινητού, σκανάρει τον κωδικό QR της απόδειξης. Ανάλογα με την κατάσταση της απόδειξης, η εφαρμογή παράγει τα αντίστοιχα
μηνύματα:

  •  Ότι η απόδειξη έχει διαβιβαστεί στην ΑΑΔΕ. Στην περίπτωση αυτή, εμφανίζει και τα στοιχεία της απόδειξης, δηλ. τον αριθμό της ταμειακής, το ΑΦΜ της επιχείρησης, τον αριθμό της απόδειξης, την ημερομηνία και ώρα έκδοσης της συναλλαγής, την αξία της συναλλαγής και τον ΦΠΑ, και στις συναλλαγές με πρατήρια καυσίμων, την ποσότητα και το είδος του καυσίμου. Στην περίπτωση αυτή, ελέγχεται εάν τα στοιχεία που εμφανίζονται στην εφαρμογή είναι τα ίδια με αυτά που εμφανίζονται στην απόδειξη. Εάν δηλαδή η αξία που αναγράφεται στην απόδειξη είναι ίδια με την αξία που έχει διαβιβαστεί στην ΑΑΔΕ. Εάν υπάρχει διαφορά, αυτό σημαίνει ότι πιθανότατα έχει γίνει επέμβαση στον φορολογικό μηχανισμό της επιχείρησης, ώστε άλλο ποσό να εμφανίζει στην απόδειξη στον πελάτη και άλλο, μικρότερο, ποσό να διαβιβάζει στην ΑΑΔΕ.
  •  Ότι η ταμειακή είναι δηλωμένη, αλλά η απόδειξη δεν έχει ακόμα διαβιβαστεί στην ΑΑΔΕ. Στην περίπτωση αυτή, αναφέρεται η ημερομηνία και ώρα πέραν την οποίας η απόδειξη θα έπρεπε να έχει διαβιβαστεί στην ΑΑΔΕ. Εάν η απόδειξη έχει εκδοθεί πριν από το χρονικό σημείο αυτό, υποδεικνύεται η αναφορά για μη διαβίβαση της απόδειξης.
  • Ότι ο κωδικός QR δεν μπορεί να διαβαστεί ή ότι η ταμειακή δεν είναι δηλωμένη ή δεν είναι ενεργή. Στην περίπτωση αυτή υποδεικνύεται η υποβολή αναφοράς στην εφαρμογή.
    Εφόσον ο χρήστης επιλέξει να αναφέρει την απόδειξη, καλείται να κάνει τα εξής:
    1. Να τραβήξει φωτογραφία της απόδειξης.
    2. Να εισαγάγει τον λόγο αναφοράς, υπό μορφή πεδίου Λίστας Επιλογών (με δυνατότητα επιλογής μιας τιμής).
    3. Να προσθέσει όποιες παρατηρήσεις θέλει.
    4. Να επιλέξει αν θα πραγματοποιήσει ανώνυμη ή επώνυμη καταγγελία. Η αναφορά ενημερώνει το πληροφοριακό σύστημα αξιοποίησης καταγγελιών της  ΑΑΔΕ και με βάση αυτήν δρομολογείται ο σχετικός έλεγχος.
Μοιραστείτε το... Facebooktwitterredditpinterestlinkedinby feather