«Λίφτινγκ» πραγματοποιείται αυτές τις μέρες στα ταμπελάκια των προϊόντων στα σούπερ μάρκετ. Όπως προκύπτει από την νέα απόφαση του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων που δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ, αλλάζει από τις 15 Μαΐου ο τρόπος που θα αναγράφεται η τιμή και η ποσότητα των προϊόντων στα ράφια των σούπερ μάρκετ ώστε να εκλείψουν φαινόμενα παραπλάνησης των καταναλωτών.
Μάλιστα σύμφωνα με απόφαση του υπουργείου Ανάπτυξης, στα νέα ταμπελάκια των προϊόντων θα πρέπει να αναγράφεται:
- η τιμή πώλησης ανά συσκευασία προϊόντος
- η τιμή ανά μονάδα μέτρησης
- αλλά και η ονομασία του προϊόντος
Οι τιμές θα πρέπει να έχουν έντονη γραμματοσειρά και το μέγεθος των χαρακτήρων της τιμής ανά μονάδα μέτρησης θα πρέπει να είναι ίσο με το 70% τουλάχιστον με το μέγεθος των χαρακτήρων της τιμής πώλησης ανά συσκευασία.
Τα πρόστιμα στους παραβάτες
Στους παραβάτες θα επιβάλλεται πρόστιμο ύψους 1000 ευρώ ανά κωδικό προϊόντος, ενώ το συνολικό ύψος του προστίμου ανά έλεγχο δεν θα ξεπερνά τις 3.000 ευρώ ανά κατάστημα για επιχειρήσεις με τζίρο έως 1 εκατ. ευρώ, τα 10 χιλ. ευρώ με κατάστημα για επιχειρήσεις που έχουν κύκλο εργασιών από 1 εκατ. ευρώ έως και 10 εκατ. ευρώ, τα 20 χιλ. ευρώ ανά κατάστημα για επιχειρήσεις που έχουν τζίρο από 10 εκατ. ευρώ έως 50 εκατ. ευρώ και τα 30 χιλ. ευρώ ανά κατάστημα για σούπερ μάρκετ με κύκλο εργασιών μεγαλύτερο από 50 εκατ. ευρώ.
Έως τις 22 Μαΐου θα είναι μια εβδομάδα δοκιμαστική στην οποία θα γίνονται συστάσεις στα σούπερ μάρκετ, σύμφωνα με τον Γενικό Γραμματέα Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, Σωτήρη Αναγνωστόπουλο.
Μοιραστείτε το...




