Archives

Post Widget 1

Heath Tips

  • In enim justo, rhoncus ut, imperdiet a
  • Fringilla vel, aliquet nec, vulputateDonec pede justo,  eget, arcu. In enim justo, rhoncus ut, imperdiet a, venenatis vitae, justo.Nullam dictum felis eu pede mollis pretium.

Post Widget 2

«Γκάζι» για το πρώτο πτυσσόμενο ηλεκτροκίνητο Ι.Χ.

«Γκάζι» για το πρώτο πτυσσόμενο ηλεκτροκίνητο Ι.Χ.

 

Ενώ οι αυτοκινητοβιομηχανίες ανά τον κόσμο έχουν αποδυθεί σε έναν αγώνα δρόμου για να παρουσιάσουν τα δικά τους ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα, μια νεοφυής ισραηλινή εταιρεία πηγαίνει ένα βήμα παραπέρα. Ενα μεγάλο βήμα παραπέρα για την ακρίβεια, καθώς επιχειρεί παράλληλα με την προστασία του περιβάλλοντος να δώσει λύση σε ένα ακόμη πρόβλημα, την ανεπάρκεια χώρων στάθμευσης στις μεγαλουπόλεις. Σχεδίασε, έτσι, το πρώτο πτυσσόμενο ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο, που μπορεί να παρκάρει στον ίδιο χώρο στάθμευσης με μια μοτοσικλέτα.
Το μέλλον της μετακίνησης
Σύμφωνα με σχετικό ρεπορτάζ της ιστοσελίδας της Deutsche Welle, πρόκειται για την ισραηλινή εταιρεία City Transformer και το καινοτόμο όχημά της, που συρρικνώνεται όταν ο οδηγός πατήσει ένα κουμπί. Τότε «μαζεύουν» οι άξονες του αυτοκινήτου και το συνολικό του μήκος μειώνεται από 1,4 μέτρο στο ένα μέτρο. Ο συνιδρυτής και επικεφαλής της ισραηλινής εταιρείας, Ασάφ Φορμόζα, εξηγεί: «Αυτό είναι το μέλλον της μετακίνησης μέσα στις πόλεις. Οδηγείς αυτοκίνητο και παρκάρεις σαν να είχες μηχανή, δηλαδή σχεδόν παντού». Ο ίδιος τονίζει πως στόχος της νεοφυούς αυτής εταιρείας είναι έως το 2025 να δημιουργήσει μια πλατφόρμα μέσω της οποίας περίπου 10.000 άνθρωποι θα μοιράζονται τα οχήματά της.
Εξηγώντας στην Deutsche Welle πώς συνέλαβαν οι κατασκευές την καινοτόμο αυτή ιδέα, ο κ. Φορμόζα τονίζει πως η ιδέα για την ίδρυση της City Transformer και την κατασκευή ενός πτυσσόμενου οχήματος ήρθε στους ιδρυτές της την ώρα που βρίσκονταν μποτιλιαρισμένοι στους δρόμους του Τελ Αβίβ. Οπως υπογραμμίζει, η αναμονή στα φανάρια και η αναζήτηση θέσης στάθμευσης τον οδηγεί στα όριά του, κάτι που θα μπορούν να συμμεριστούν πολλοί οδηγοί.
Πολλοί οδηγοί θα συμφωνούν, άλλωστε, με την εκτίμησή του ότι σε παγκόσμιο επίπεδο αμέτρητοι άνθρωποι χάνουν κυριολεκτικά αμέτρητες ώρες αναζητώντας θέση πάρκινγκ. Αυτό στάθηκε και η πηγή της έμπνευσης. Οι ιδρυτές της City Transformer έχουν θέσει συγκεκριμένους και φιλόδοξους στόχους. Οταν οι παραγγελίες για το μοντέλο τους ξεπεράσουν τις 10.000 σκοπεύουν να αρχίσουν την κατασκευή του ηλεκτροκίνητου οχήματος.
Και οικονομικό
Θα έχει, πάντως, προηγηθεί μια περίοδος δοκιμών, καθώς η City Transformer φιλοδοξεί να παρουσιάσει σε περίπου ένα χρόνο ένα ολοκληρωμένο μοντέλο. Ανάμεσα στους φιλόδοξους στόχους τους είναι κι εκείνος που αφορά την τιμή, καθώς ευελπιστούν να το προωθήσουν στην αγορά με τιμή γύρω στις 8.800 ευρώ. Ηδη στη σελίδα της City Transformer οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να παραγγείλουν το όχημα με αυτήν την τιμή περίπου.
Προς το παρόν, οι σχεδιαστές αντιμετωπίζουν προβλήματα με το λογισμικό. Παράλληλα, θέλουν να αυξήσουν την τελική ταχύτητα από τα 50 στα 90 χλμ. και να βελτιώσουν την αυτονομία. Με τον κλιματισμό σε λειτουργία, η αυτονομία του οχήματος περιορίζεται σήμερα από τα 180 χλμ. στα 120 χλμ. Ο Ασάφ Φαμόζα και οι συνεργάτες του ανεβάζουν ψηλά τον πήχυ: «Στόχος μας είναι η μαζική παραγωγή και φυσικά η κυκλοφορία τους στους δρόμους του Ισραήλ και της Ευρώπης. Στη συνέχεια θέλουμε να μπούμε στην αμερικανική και την ασιατική αγορά».

 

Creta Voice

Δείτε Επίσης

Αφήστε μια απάντηση

Μπορεί να σας ενδιαφέρει x