Προτάσεις για ουσιαστική απονομή της δικαιοσύνης στα θύματα των τροχαίων δυστυχημάτων

Προτάσεις για ουσιαστική απονομή της δικαιοσύνης στα θύματα των τροχαίων δυστυχημάτων

Δέσμη προτάσεων προκειμένου το τροχαίο δυστύχημα να έχει την αντιμετώπιση που πρέπει από τις δικαστικές αρχές, ώστε να αποδίδεται πραγματική δικαιοσύνη στα θύματα και στους συγγενείς των θυμάτων των τροχαίων και παράλληλα πραγματική και παραδειγματική τιμωρία στους υπαίτιους, κατέθεσε ο πρόεδρος του Αρωγής και Αλληλεγγύης Οικογενειών Τροχαίων Δυστυχημάτων, Σταύρος Πολέντας, στον υπουργό Δικαιοσύνης Σταύρο Κοντονή, κατά την διάρκεια της επίσκεψής του στα Χανιά.

Σύμφωνα με τον κ. Πολέντα, τα μέτρα και οι αποφάσεις που πρέπει να ληφθούν είναι τα εξής:

«1. Πρόταση για έγκριση σύστασης Ειδικού Ταχύρυθμου Σχολείου Εκπαίδευσης Προανακριτικών Υπαλλήλων, για την διεκπεραίωση ποινικών δικογραφιών για τροχαία, θανατηφόρα ή με τραυματισμούς.

Η σύνταξη δικογραφιών για τροχαίους θανάτους απαιτεί τεχνική επάρκεια, γνώση κανονισμών και νομοθεσίας, διορατικότητα, ικανότητα αποτύπωσης και τεκμηρίωσης των γεγονότων του τροχαίου που χωρίς ειδική κατάρτιση και εκπαίδευση, η δικογραφία θα έχει σημαντικές και τραγικές ελλείψεις.

Ο Εισαγγελέας του Αρείου Πάγου αείμνηστος Ρούσσος Παπαδάκης είχε διαπιστώσει ότι χρειάζεται από τους Εισαγγελείς όλης της Χώρας μεγαλύτερη επιφυλακτικότητα στα στοιχεία της Αστυνομίας .

  1. Σεμινάρια για ανάκτηση δεδομένων από ψηφιακούς ταχογράφους .
  2. Ορισμός Εισαγγελέα Τροχαίων κατά Εφετείο .
  3. Παράταση λειτουργίας των ποινικών δικαστηρίων με την καταβολή Υπερωριών στους γραμματείς της έδρας για την μείωση των συνεχών αναβολών προκειμένου να παύσει η βάναυση αυτή ταλαιπωρία.
  4. Χαρακτηρισμός του θανάτου σε τροχαίο ως ιδιώνυμου εγκλήματος, με διακρίσεις ως προς την υπαιτιότητα ( ενδεχόμενος δόλος, αμέλεια Βαριά ή ελαφρά κλπ), ώστε να σταματήσει επιτέλους η συνήθης ποινική δίωξη για ανθρωποκτονία εξ αμελείας και να μην τιμωρείται κανένας.
  5. Στον υπεύθυνο τροχαίου θανάτου ή τραυματισμού να αφαιρείται η Άδεια Οδήγησης με την διαδικασία του Αυτοφώρου, διότι σύμφωνα με το άρθρο 96 του 2696/ΚΟΚ αφαιρείται με δικαστική απόφαση, δηλαδή πότε, και άραγε μετά από πόσα χρόνια??
  6. Σε περίπτωση θανατηφόρου τροχαίου ο αποκλειστικά υπαίτιος οδηγός με απόφαση Εισαγγελέα και Ανακριτή να προφυλακίζεται και όχι να κυκλοφορεί ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ την ώρα της κηδείας του νεκρού.
  7. Στο Ποινικό Δικαστήριο υπόθεση τροχαίου θανάτου να έχει σειρά προτεραιότητας στο πινάκιο έναντι άλλων ΑΠΛΩΝ υποθέσεων, ανεξάρτητα από τον χρόνο τέλεσής των.
  8. Σε περιπτώσεις αναβολής δίκης στο πινάκιο οι υποθέσεις τροχαίων θανάτων να προηγούνται άλλων απλών υποθέσεων.
  9. Σύμφωνα με τον Ν.3904/2010, η διαπίστωση χρήσης οινοπνεύματος ή τοξικών ουσιών, είναι πράξη που δεν εμφανίζει εγκληματικό άδικο. Με τη λογική αυτή, υπάρχει άραγε πρόθεση μείωσης των τροχαίων;
  10. Παρά το γεγονός ότι οι ασφαλιστικές εταιρίες έχουν περισσότερα κέρδη το 2017 από το 2016, εν τούτοις τα δικαστήρια επιδικάζουν χρηματικά ποσά ως ψυχική οδύνη τόσο μικρά, ώστε να υπάρχει ΑΔΙΚΙΑ εις βάρος των οικογενειών των θυμάτων ή των βαριά τραυματισμένων και σε αναπηρία θυμάτων, με αποτέλεσμα τον πλουτισμό των εταιριών και την οικονομική και κοινωνική καταστροφή των οικογενειών των τροχαίων θυμάτων και των τροχαίων θυμάτων».
Μοιραστείτε το... Facebooktwitterredditpinterestlinkedinby feather

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.