Πού ταξιδεύουν και πόσα ξοδεύουν οι Έλληνες millennials

Πού ταξιδεύουν και πόσα ξοδεύουν οι Έλληνες millennials

Οι Έλληνες millennials(*) μείωσαν τις δαπάνες των καλοκαιρινών διακοπών τους κατά 46% μεταξύ Ιανουαρίου 2018 και Αυγούστου 2019 και έκαναν λιγότερα ταξίδια στο εξωτερικό κατά 41%, σύμφωνα με τη νέα έρευνα που κυκλοφόρησε σήμερα από τη Revolut.

Η Revolut διερευνά τις καταναλωτικές συνήθειες και τους ταξιδιωτικούς προορισμούς των ευρωπαίων millennials, μέσα από τη βάση δεδομένων της που αποτελείται από 7 εκατομμύρια πελάτες. Τα νέα στοιχεία, έτσι όπως διερευνήθηκαν από την ομάδα της Revolut, αποδεικνύουν ότι οι Έλληνες millennials είναι επηρεασμένοι από την αύξηση των τιμών και τη μειωμένη αύξηση των μισθών. Τα αποτελέσματα αυτής της οικονομικής στασιμότητας φαίνεται να επηρεάζουν όχι μόνο τους Έλληνες καταναλωτές αλλά και τους Ευρωπαίους millennials.

Οι περισσότερο / λιγότερο δημοφιλείς προορισμοί

Οι πιο δημοφιλείς προορισμοί για τους Έλληνες millennials το 2019 ήταν: Ηνωμένο Βασίλειο, Γερμανία, Ιταλία, Ολλανδία και Ηνωμένες Πολιτείες. Οι ευρωπαϊκές χώρες αποδείχθηκαν οι πιο δημοφιλείς προορισμοί για τους millennials, καθώς όλες οι χώρες που έλαβαν μέρος στην έρευνα είχαν στις πεντάδες τους κυρίως Ευρωπαϊκές χώρες. Οι ευρωπαϊκοί προορισμοί φαίνεται να γινονται εξαιρετικά δημοφιλείς εξαιτίας πολλών millennials που επέλεξαν να κάνουν μικρά και οικονομικά διαλύματα σε κοντινά ευρωπαϊκά κράτη παρά ακριβές διακοπές μακρινών αποστάσεων.

Οι 5 χώρες που επισκέφτηκαν λιγότερο οι Έλληνες ήταν Εκουαδόρ, Πουέρτο Ρίκο, Κουβέιτ, Κούβα και Σαν Μαρίνο. Οι ακριβές και μεγάλες σε διάρκεια πτήσεις καθώς και οι κακές ισοτιμίες φαίνεται να είναι οι αιτίες για τη χαμηλή επισκεπτικοτητα.

Μέση ημερήσια δαπάνη

Κατά μέσο όρο, η μέση ημερήσια δαπάνη των Ελλήνων millennials κατά τη διάρκεια των διακοπών τους το 2019 ήταν €38.60 ημερησίως, από €41.30 ημερησίως το 2018. Οι υψηλές τιμές, η χαμηλή αύξηση των μισθών και η μακροχρόνια οικονομική στασιμότητα που έχει προέλθει από την οικονομική κρίση του 2008 ευθύνεται για την μείωση της μέσης ημερήσιας δαπάνης που εμφανίστηκε σε όλους τους ευρωπαίους, όχι μόνο στους Έλληνες.

Συγκεκριμένα, αισθητή μείωση της μέσης ημερήσιας δαπάνης είχαν, το Ηνωμένο Βασίλειο που από £67.17 το 2018 έπεσε σε £62.41, Βουλγαρία από £52.50 σε £45.46, Ισπανία από £43.41 σε £38.69 και Ιρλανδία από £56.54 σε £48.45. Με την Κύπρο να καταγράφει μικρή αύξηση από £70.18 το 2018 σε £70.95 το 2019.

Ο παρακάτω πίνακας δείχνει τη μέση ημερήσια δαπάνη από τους τουρίστες στο εξωτερικό για το 2018/19:

Οι περισσότερο και λιγότερο δαπανηροί προορισμοί:

Η έρευνα της Revolut αποκαλύπτει επίσης τις χώρες στις οποίες οι Έλληνες ξόδεψαν περισσότερο στις διακοπές. Προκύπτει ότι οι Έλληνες τουρίστες ξόδεψαν τα περισσότερα χρήματα ημερησίως στο Κατάρ, με μέση ημερήσια δαπάνη £121.15. Στην πραγματικότητα, οι Μαλδίβες, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και οι Μπαχάμες αποδείχθηκαν οι ακριβότεροι προορισμοί για την πλειονότητα των Ευρωπαίων, καθώς οι Ευρωπαίοι τουρίστες δαπανούν εκατοντάδες ευρώ την ημέρα για τις πολυτελείς διακοπές τους.

Ο παρακάτω πίνακας παρουσιάζει τη χώρα όπου οι τουρίστες ξόδεψαν τα περισσότερα χρήματα ημερησίως.

Σε αντίθεση, οι Έλληνες τουρίστες ξόδεψαν τα λιγότερα χρήματα στην Τσεχική Δημοκρατία, με μόλις £21.19 ανά ημέρα κατά μέσο όρο. Πολωνία, Ιρλανδία και Εσθονία επίσης προέκυψαν ως χώρες όπου οι επισκέπτες ξόδεψαν λιγότερο.

(*) Οι Millennials ή αλλιώς Generation Y, είναι η γενιά, στην οποία ανήκουν όσοι γεννήθηκαν μεταξύ του 1980 και του 2000. Είναι νέοι, εθισμένοι στην τεχνολογία, άθεοι (σε μεγαλύτερο ποσοστό από την προηγούμενη γενιά) και σε σημαντικό ποσοστό άνεργοι (συγκριτικά με τους γονείς τους στην ίδια ηλικία), ως εκ τούτου με χαμηλότερη αγοραστική δύναμη. Η γενιά αυτή παντρεύεται σε μεγαλύτερη ηλικία ενώ εμφανίζεται να είναι η λιγότερο ευνοημένη από την ανάκαμψη σε Ευρώπη και ΗΠΑ μετά την κρίση του 2008 – ο μέσος όρος των εισοδημάτων της έχει μειωθεί σε διπλάσιο ποσοστό από αυτό του γενικού πληθυσμού των ενηλίκων.

Σύμφωνα με τους ερευνητές, πρόκειται για άτομα που παραμένουν περισσότερο χρόνο κάτω από την οικογενειακή στέγη, που αποταμιεύουν ελάχιστα και επιδιώκουν την εμπειρία, όχι την ιδιοκτησία – το 78% των Μillennials θα προτιμούσε να ξοδέψει χρήματα για μια εμπειρία παρά για κάποιο υλικό αγαθό (ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι η αγορά αυτοκινήτου αποτελεί υψηλή προτεραιότητα μόνον για το 15% των σημερινών νέων). Ήδη, η οικονομία και οι αγορές έχουν αρχίσει να προσαρμόζονται στις ανάγκες και επιθυμίες της γενιάς αυτής.

Οι δαπάνες τους προσανατολίζονται σε τομείς όπως ταξίδια, ψυχαγωγία, τεχνολογία, διαδικτυακό στοιχηματισμό, social media, συνδρομητική τηλεόραση, αλυσίδες εστιατορίων, αεροπορικές και πλατφόρμες ψηφιακής διανομής ή αναπαραγωγής βίντεο και μουσικής. Κάνουν αγορές μέσω διαδικτύου, αναζητούν κουπόνια και online deals, βλέπουν ελάχιστα τηλεόραση, επιλέγουν το διαδίκτυο για την ενημέρωση και τη διασκέδασή τους.

Τον «εθισμό» τους στο διαδίκτυο και στο κινητό τους, τον γνωρίζουν πλέον οι επιχειρήσεις που έχουν σπεύσει να δημιουργήσουν μια online αγοραστική εμπειρία, βελτιστοποιημένη για κάθε mobile συσκευή (με ευδιάκριτες εικόνες και buttons στο mobile site, καθώς και ταχύτατη φόρτωση), να ανεβάσουν ποιοτικό και πολύτιμο περιεχόμενο (content marketing – εξάλλου, πρόκειται για μία αγορά την οποία αφήνουν αδιάφορη οι παραδοσιακές διαφημίσεις) και να προσφέρουν ευκαιρίες για social sharing, καθότι πρόκειται για μια γενιά που επιζητά τη γνώμη του κύκλου της.

Καταγράφουν, επίσης, τα σχόλιά τους, ενθαρρύνουν την επικοινωνία μαζί τους, «προσλαμβάνουν» αυτούς που είναι ιδιαίτερα ενεργοί σε κάποιο από τα social media (influencers), ανεβάζουν videos (η νέα γενιά αφιερώνει πολύ χρόνο παρακολουθώντας online videos), ενώ έχουν φροντίσει να ανοίξουν λογαριασμό σε διάφορα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Δεν είναι τυχαίο ότι οι κλάδοι που προαναφέρθηκαν βιώνουν τα τελευταία χρόνια ταχύτατη ανάπτυξη, σε αντίθεση με παραδοσιακούς κλάδους, όπως αυτοκινητοβιομηχανίες, κατασκευαστές τηλεοράσεων ή καταναλωτικά αγαθά. Μάλιστα, μόλις το 10% των γυναικών αυτής της γενιάς έχει προτεραιότητα την αγορά μιας πολυτελούς τσάντας σε αντίθεση με την ακριβώς προηγούμενη γενιά που μεγέθυνε τη βιομηχανία των πολυτελών αγαθών.

Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους, όπως η Ryanair και η EasyJet, γνωρίζουν σημαντική ανάκαμψη των μετοχών τους τα τελευταία χρόνια. Στιγμές δόξας επίσης βιώνουν αρκετά χιονοδρομικά κέντρα του εξωτερικού, αλλά και εταιρείες που ανήκουν στην οικονομία του διαμοιρασμού, όπως η Airbnb, η εταιρεία μίσθωσης κατοικιών σε τουρίστες. Ακόμη και η Hilton εγκαινίασε πρόσφατα μία νέα αλυσίδα που απευθύνεται στους σημερινούς 20άρηδες και 30άρηδες.

Ιδιαίτερα στις χώρες της ΝΑ Ευρώπης, οι Millennials είναι μορφωμένοι με αβέβαιο όμως μέλλον (ποιος, αλήθεια, ξεχνά την κατ’ ευφημισμόν «γενιά των 700 ευρώ»). Σύμφωνα με έρευνα, τέσσερις στους 10 δηλώνουν ότι τους πνίγει το χρέος. Πολλοί εκ αυτών βρίσκονται εκτός της αγοράς εργασίας ή υποαπασχολούνται, ενώ αρκετοί έχουν μεταναστεύσει σε άλλες χώρες, πιο ανεπτυγμένες, για να αναζητήσουν καλύτερη τύχη – στην Ελλάδα μόνο, 300.000 νέοι επιστήμονες εγκατέλειψαν τη χώρα εν καιρώ κρίσης.

Οι επικριτές χαρακτηρίζουν τους Millennials ως «τη γενιά του εγώ». Μελέτες έχουν δείξει ότι, σε μεγάλο ποσοστό, πρόκειται για εγωκεντρικά άτομα, που δίνουν ιδιαίτερη βαρύτητα στη φήμη και την εικόνα τους και λιγότερο στο «εμείς». Ζουν στον δικό τους κόσμο των check-in, του Facebook, των social media, του Instagram, των selfie και των Photoshop, των like, των follower κ.ά. Είναι η γενιά που δεν μπορεί να ζήσει χωρίς το smartphone ή το tablet (το 83% αυτών κοιμάται με τα κινητά ανοικτά δίπλα στο κρεβάτι τους), πόσω μάλλον όταν διαπιστώνει ότι δεν έχει σύνδεση στο διαδίκτυο.

Μοιραστείτε το... Facebooktwitterredditpinterestlinkedinby feather