Ξεκινάει διαγωνισμό για διασύνδεση της Κρήτης ο ΑΔΜΗΕ

Ξεκινάει διαγωνισμό για διασύνδεση της Κρήτης ο ΑΔΜΗΕ

Στην επίσημη έναρξη της διαγωνιστικής διαδικασίας επί των τεχνικών προδιαγραφών της ηλεκτρικής διασύνδεσης της Κρήτης προχώρησε χθες η θυγατρική του ΑΔΜΗΕ «Αριάδνη Interconnection», παρά τις ενστάσεις της Κομισιόν ως προς τη νομιμότητα των αποφάσεων της ΡΑΕ στις οποίες στηρίζονται οι ενέργειες του ΑΔΜΗΕ.

Η διαγωνιστική διαδικασία, σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση του ΑΔΜΗΕ, αφορά βασικά τμήματα του συνολικού έργου (Υποσταθμοί και Σταθμοί Μετατροπής σε Κρήτη και Αττική και καλωδιακά μέρη) και θα διεξαχθεί μέσω της πλατφόρμας CosmoONE. Οι ενδιαφερόμενες εταιρείες θα έχουν πρόσβαση στις προδιαγραφές καθώς και στη διαδικασία που θα ακολουθηθεί κατά τη διάρκεια των διαγωνισμών, με σκοπό την έγκαιρη αξιολόγηση των προσφορών.

Η διαδικασία διαβούλευσης αναμένεται να ολοκληρωθεί στα τέλη Ιανουαρίου 2019, ώστε να ακολουθήσει η ανάρτηση των τευχών δημοπράτησης και να επιτευχθεί η συμβασιοποίηση του έργου, το ταχύτερο δυνατόν. «Η “Αριάδνη Interconnection” που στελεχώνεται με ταχείς ρυθμούς, ακολουθεί πιστά το απαιτητικό χρονοδιάγραμμα για το οποίο έχει δεσμευθεί έναντι της ΡΑΕ και ξεκινάει το σημαντικότερο έργο στην ιστορία του ελληνικού συστήματος μεταφοράς ενέργειας, με στόχο την ολοκλήρωσή του εντός του 2022», αναφέρει ο ΑΔΜΗΕ στην ανακοίνωσή του.

Στο μεταξύ, ο διαχειριστής ενέταξε την Παρασκευή στο νέο προκαταρκτικό δεκαετές πρόγραμμα ανάπτυξης για την περίοδο 2020-2029, την ηλεκτρική διασύνδεση των Δωδεκανήσων. Οι συνολικές επενδύσεις για διασυνδέσεις της νέας αναπτυξιακής περιόδου ανέρχονται, σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση του ΑΔΜΗΕ, σε 3,68 δισ. ευρώ. Η διασύνδεση των Δωδεκανήσων, project προϋπολογισμού 1,5 δισ. ευρώ με ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2027, προβλέπει τη διασύνδεση της Κω με το ηπειρωτικό σύστημα μεταφοράς μέσω του νέου Κέντρου Υπερυψηλής Τάσης στην Κόρινθο (που ανατίθεται αυτές τις ημέρες), μέσω υποθαλάσσιου καλωδίου συνεχούς ρεύματος μήκους 380 χλμ. και μεταφορικής ικανότητας 900 MW. Στη συνέχεια, θα ακολουθήσει η διασύνδεση της Κω με τη Ρόδο και της Ρόδου με την Κάρπαθο. Δρομολογείται έτσι η δημιουργία ενός ακόμα νησιωτικού «ηλεκτρικού διαδρόμου» που θα επιτρέψει την αξιόπιστη ηλεκτροδότηση των Δωδεκανήσων από το σύστημα και την αξιοποίηση του δυναμικού ΑΠΕ, με σημαντικά περιβαλλοντικά και κοινωνικοοικονομικά οφέλη. Οσον αφορά τις διασυνδέσεις των Κυκλάδων, με δεδομένο ότι όσο η Β΄ όσο και η Γ΄ Φάση είναι σε ώριμο στάδιο (έχουν ξεκινήσει οι εργασίες και για τα δύο projects που αναμένεται να περατωθούν το 2019 και 2020 αντίστοιχα), στη γραμμή αφετηρίας μπαίνει η Δ΄ Φάση που προβλέπει τη διασύνδεση της Σαντορίνης, της Φολεγάνδρου, της Μήλου και της Σερίφου. Το έργο αυτό έχει προϋπολογισμό 386 εκατ. ευρώ και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2024. Ειδική μνεία θα πρέπει να γίνει στη διασύνδεση της Σκιάθου με το σύστημα μέσω του υποσταθμού του Μαντουδίου στην Εύβοια, που θα ολοκληρωθεί το 2020 και θα ενισχύσει την αξιοπιστία ηλεκτροδότησης των Σποράδων.

Με ταχείς ρυθμούς προχωρούν τα έργα επέκτασης του συστήματος 400 kV προς την Πελοπόννησο: Ο «Διάδρομος Α» (Μεγαλόπολη-Πάτρα-Αχελώος) αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2019, ενώ σε εξέλιξη βρίσκονται οι διαγωνισμοί για βασικά τμήματα του «Διαδρόμου Β» (ΚΥΤ Κορίνθου, Γραμμή Μεταφοράς Μεγαλόπολης-Κορίνθου) που αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2024.

Τέλος, σημαντική θέση στο νέο ΔΠΑ καταλαμβάνει το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού παγίων του συστήματος μεταφοράς, το οποίο προβλέπει επενδύσεις ύψους άνω των 100 εκατ. ευρώ έως το 2026, εκ των οποίων τα 30 εκατ. αφορούν την αναβάθμιση του ΚΥΤ Κουμουνδούρου που αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του 2022.

Μοιραστείτε το... Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinby feather

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.