Μπαίνει τάξη και περιορισμοί στην χρήση των ηλεκτρικών πατινιών

Μπαίνει τάξη και περιορισμοί στην χρήση των ηλεκτρικών πατινιών

Σε τρεις διαφορετικές κατηγορίες θα χωρίζονται σύντομα τα ηλεκτρικά πατίνια που έχουν «γεμίσει» πολλές πόλεις της Ελλάδας, με το φαινόμενο αυτό να παρουσιάζεται για πρώτη φορά έντονα το καλοκαίρι που πέρασε.

Οι καταγγελίες για τις παραβάσεις των οδηγών είναι συνεχείς.  Παράλληλα, αναπτύσσουν ταχύτητα σε σημεία όπου κυκλοφορούν παιδιά και άνθρωποι μεγάλης ηλικίας, με αποτέλεσμα να είναι αυξημένος ο κίνδυνος ατυχήματος.

Οι νέες διατάξεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας που βρίσκονται στη φάση της επεξεργασίας στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προβλέπουν την κατηγοριοποίηση των ηλεκτρικών πατινιών βάσει της ταχύτητας που αναπτύσσουν.

Έτσι, όσα πατίνια κινούνται με ταχύτητα έως και 6 χιλιόμετρα την ώρα θα αντιμετωπίζονται ως πεζοί και δεν θα έχουν καμία επίπτωση.

Όσα αναπτύσσουν ταχύτητα έως και 25 χλμ./ώρα θα υπάγονται στην κατηγορία των μηχανοκίνητων ποδηλάτων.

Τέλος, όσα τρέχουν από 25 χιλιόμετρα την ώρα και άνω, θα υπόκεινται σε πολύ αυστηρότερο πλαίσιο και μελετάται ακόμα και το ενδεχόμενο να απομακρυνθούν από τις πόλεις.

Ενδεικτικές ήταν και οι πρόσφατες δηλώσεις του υφυπουργού Γιάννη Κεφαλογιάννη, ο οποίος «Οι Υπηρεσίες μας επεξεργάζονται ένα πλαίσιο κανόνων το οποίο θα αναφέρεται στα τεχνικά χαρακτηριστικά αυτών των οχημάτων, στους χώρους και τις οδούς χρήσης τους, καθώς και στις απαιτήσεις για τη χρήση τους, με κριτήριο την ασφάλεια. Στο νομοσχέδιο θα εισαγάγουμε έναν διαχωρισμό με βάση την ταχύτητα. Τα πατίνια που μπορούν να κινούνται μέχρι 6 χιλιόμετρα και θεωρούνται αντίστοιχα του πεζού, και τα πατίνια με ταχύτητα μέχρι 25 χιλιόμετρα. Από αυτόν το διαχωρισμό θα προκύψουν και οι κανόνες για τη χρήση τους».

Μοιραστείτε το... Facebooktwitterredditpinterestlinkedinby feather