Λιγότερα κρουαζιερόπλοια, περισσότεροι επιβάτες στα Χανιά το 2018

Λιγότερα κρουαζιερόπλοια, περισσότεροι επιβάτες στα Χανιά το 2018

Στάσιμη παραμένει η δυναμική του τουρισμού κρουαζιέρας στα Χανιά, καθώς τα τελευταία χρόνια παρατηρούνται μικρές αυξομειώσεις τόσο στον αριθμό των πλοίων που δένουν στην Σούδα και στο λιμάνι των Χανίων, όσο και στον αριθμό των επιβατών που μεταφέρουν. Για το 2018, τα στοιχεία δείχνουν ότι τα πλοία που κατέπλευσαν στα Χανιά ήταν λιγότερα από το 2017, αλλά οι επιβάτες ήταν περισσότεροι σε σύγκριση με την περσινή περίοδο.

Ειδικότερα, για φέτος αναμένονται 78 κρουαζιερόπλοια με 145.000 επιβάτες, έναντι 84 κρουαζιεροπλοίων με 128.067 επιβατών το 2017, 86 κρουαζιεροπλοίων και 147.915 επιβατών το 2016 (η καλύτερη χρονιά της τελευταίας τετραετίας) και 59 κρουαζιεροπλοίων με 96.612 επιβάτες το 2015.

Πολύ καλή η χρονιά για το λιμάνι του Ηρακλείου, όπου καταγράφεται αύξηση του αριθμού τόσο των κρουαζιερόπλοιων, όσο και των επιβατών, συγκριτικά με τα τρία προηγούμενα χρόνια (2015, 2016, 2017). Ο αριθμός των κρουαζιερόπλοιων στο μεγαλύτερο λιμάνι της Κρήτης αναμένεται να φτάσει τα 196 και ο αριθμός των επιβατών τους 250.000. Ανοδική διαγράφεται η πορεία για το Ρέθυμνο, συνεχώς καθοδική για τέταρτη χρονιά η εικόνα στον Άγιο Νικολάο.

Ο πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας, Θεόδωρος Κόντες, μιλώντας για την πορεία της κρουαζιέρας, σημειώνει ότι «παρακολουθούμε στενά τις εξελίξεις στον κλάδο, αλλά και τις αγορές γενικότερα και σας παραθέτουμε τα τελευταία στοιχεία του Οκτωβρίου για την κίνηση στα ελληνικά λιμάνια για το 2018. Έτσι λοιπόν επιβεβαιώνονται οι αρχικές προβλέψεις μας τον Μάιο του 2018 (αρχή της σαιζόν) με τα πρόσφατα στοιχεία του Οκτωβρίου 2018 όπως διαμορφώνονται για το τρέχον έτος μέχρι τέλους περιόδου».

Και προσθέτει: «Το σύνολον των προσεγγίσεων με την πρόβλεψη Μαΐου ήταν 3.353 calls με 4.479.700 επιβάτες και η πρόβλεψη του Οκτωβρίου δείχνει 28 προσεγγίσεις λιγότερες και 43.264 επιβάτες να μειώνονται από τις επιβατο-αφίξεις στην επικράτεια. Η ουσία βέβαια παραμένει ότι υπάρχει η αναμενόμενη μείωση συγκριτικά με το 2017 με 89 αφίξεις λιγότερες και 102.400 επιβάτες λιγότερους -ποσοστό περίπου 2,7 % στις αφίξεις και 2,3 % μείωση επιβατών. Οι περαιτέρω προβλέψεις για το 2019 φαίνεται να είναι πλησίον στο 2018 με ίσως μικρή βελτίωση της τάξεως του 2 % περίπου. Οι εταιρείες κρουαζιέρας και operators κρατούν στάση αναμονής μέχρι να βελτιωθεί η κατάσταση στην Ανατολική Μεσόγειο με πρόβλεψη το 2020 να υπάρξει ικανοποιητική βελτίωση στην εικόνα».

«Είναι αξιοσημείωτο να αναφερθούμε στην πολιτική της γείτονος Τουρκίας που προσφέρει επιδοτήσεις στα κρουαζιερόπλοια (ανά επιβάτη) για να επαναφέρει την κίνηση στα λιμάνια της, με την Κωνσταντινούπολη να ξαναγίνει και πάλι το κύριο λιμάνι για embarkation μια που πολύ σύντομα εγκαινιάζεται και το νέο complex συγκρότημα (αεροδρόμιο – λιμάνι κρουαζιέρας, μαρίνα, shopping center) ένα πολύ ενδιαφέρον έργο για τους operators. Σε αυτό το σημείο πρέπει να αναλογισθούν τα δικά μας λιμάνια (μεγάλα και μικρά) να παραμείνουν ανταγωνιστικά, αλλά και να βελτιώσουν υποδομές και υπηρεσίες αν επιθυμούν να διατηρήσουν μεγάλο τμήμα του Industry» υπογραμμίζει ο πρόεδρος της Ένωσης.

Αναφερόμενος στις αναμενόμενες εξελίξεις στην κρουαζιέρα επισημαίνει:

• Η εξέλιξη της αναπτυσσόμενης αγοράς στην Ασία με διψήφια ποσοστιαία νούμερα αύξησης ετησίως, αρχίζει να υποχωρεί το ενδιαφέρον στην περιοχή για γεωπολιτικούς κυρίως λόγους μεταξύ Κίνας / Κορέας με αποτέλεσμα να επιστρέφουν πλοία στις προηγούμενες αγορές ή να αναζητούν νέους προορισμούς.

• Η συνεχιζόμενη ναυπηγική δραστηριότητα νέων μεγάλων κρουαζιεροπλοίων έως και 6.000 επιβάτες συνεχίζεται, ιδιαίτερα από τους μεγάλους οργανισμούς του industry. Βέβαια αξιοσημείωτο είναι η παράλληλη ναυπήγηση μικρού μεγέθους πλοίων από 200 – 300 επιβάτες σε πολύ υψηλά standards και για ειδικούς προορισμούς. Έτσι λοιπόν πολλές εταιρείες έχουν εδραιώσει διαφορετικό luxury brand με τα λεγόμενα expedition cruisers με προγραμματισμό Αρκτική, Ανταρκτική και όχι μόνο. Περίπου 35 πλοία στο μέγεθος και standard αυτό είναι υπό κατασκευή αυτή την στιγμή συμπληρωματικά των 90 περίπου πλοίων μεσαίου και μεγάλου μεγέθους που ναυπηγούνται κυρίως στα Ευρωπαϊκά ναυπηγεία. Δυστυχώς όχι στην Ελλάδα.

• Αξιοσημείωτο είναι επίσης οι νέοι Κανονισμοί και οι εξελίξεις που αναμένονται να εφαρμοστούν από 1/1/2020 που σχετίζονται με τη βελτίωση της ποιότητας καυσίμων με σκοπό τη μείωση ρύπων και βελτίωση του περιβάλλοντος γενικότερα. Φυσικά οι εν λόγω απαιτήσεις αφορούν όλο τον ναυτιλιακό χώρο και την ποντοπόρο ναυτιλία.

Μοιραστείτε το... Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinby feather

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *