Εκσυγχρονίζεται το πλαίσιο λειτουργίας των λαϊκών αγορών. Τα 7 βασικά του χαρακτηριστικά

Εκσυγχρονίζεται το πλαίσιο λειτουργίας των λαϊκών αγορών. Τα 7 βασικά του χαρακτηριστικά

Σε εξέλιξη βρίσκεται η νομοθετική πρωτοβουλία του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων για το νέο πλαίσιο λειτουργίας των λαϊκών αγορών της χώρας.

Το νομοσχέδιο αυτό προβλέπει μεταξύ άλλων τη ηλεκτρονική αδειοδότηση και τη διασύνδεση του τζίρου με την παραγωγή. Στόχος του υπουργείου είναι να εισαχθεί προς ψήφιση στη Βουλή περί τέλη Ιουνίου.

Λαϊκές αγορές: Τα 7 βασικά χαρακτηριστικά του σχεδίου νόμου

Στα χαρακτηριστικά του σχεδίου νόμου για τη λειτουργία των λαϊκών αγορών της χώρας συμπεριλαμβάνονται τα εξής:

1. Ο εκσυγχρονισμός του Ολοκληρωμένου Συστήματος Περιφερειακής Αυτοδιοίκησης, σύμφωνα με πηγές από τη Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή ( ΓΓΕΠΚ) βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη. Πρακτικά αυτό σημαίνει πως στο εξής θα αποτυπώνεται σε έναν ψηφιακό χάρτη σειρά δεδομένων π.χ τοπογραφικό διάγραμμα ανάπτυξης της λαϊκής αγοράς, ο αριθμός των θέσεων στην εκάστοτε λαϊκή αγορά και ποιοι παραγωγοί / έμποροι τις καταλαμβάνουν.

2.Οι άδειες θα χορηγούνται μόνο ηλεκτρονικά. Ο παραγωγός θα επισυνάπτει όλα τα απαιτούμενα δικαιολογητικά στο ΟΠΣΠΑ και μόλις πραγματοποιείται ο έλεγχος θα εκδίδεται η άδεια, με αριθμό πρωτοκόλλου.

3.Στο νέο καθεστώς η θέση του παραγωγού σε κάθε λαϊκή αγορά δεν θα είναι κατά το δοκούν. Συνεπώς αυτός που θα την καταλαμβάνει θα πρέπει να την λειτουργεί στο σύνολο του έτους. Αν δεν το κάνει, θα χάνει τη θέση του στη συγκεκριμένη αγορά.

4.Στο νομοσχέδιο θα περιγράφεται λεπτομερώς πως θα λάβει χώρα η εποπτεία των λαϊκών αγορών. Αξίζει να επισημανθεί πως ο παραγωγός θα είναι υποχρεωμένος να καταχωρίζει στο σύστημα το ΑΦΜ του και βάσει αυτού θα φαίνεται που ακριβώς πουλάει τα προϊόντα του. Οι επιτόπιοι έλεγχοι θα συνεχιστούν και εφόσον διαπιστώνονται παραβάσεις, θα επιδίδονται διοικητικές κυρώσεις. Αυτές θα κοινοποιούνται στην προσωπική καρτέλα που θα έχει ο παραγωγός σε αυτό.

5.Στόχος του υπουργείου είναι έχοντας έναν βασικό κορμό ο παραγωγός π.χ 36 λαϊκές αγορές, να δραστηριοποιείται κάθε εβδομάδα σε 6 διαφορετικές λαϊκές αγορές για χρονικό διάστημα 6 μηνών να πηγαίνει σε άλλες 6 διαφορετικές λαϊκές κ.ο.κ

6. Η εκτιμητέα παραγωγή που θα γράφει κατά την υποβολή της δήλωσης του στο Ολοκληρωμένο Σύστημα Διαχείρισης και Ελέγχου (ΟΣΔΕ) ο παραγωγός θα περνάει και στο σύστημα του ΟΣΠΑ. “ Κάθε φορά που θα πουλάει ο παραγωγός θα “ξεχρεώνει “ ποσότητες “ τονίζουν αρμόδια στελέχη. Με άλλα λόγια όποιος έχει δηλώσει συγκεκριμένη παραγωγή από 5 στρέμματα ντομάτας, μετά τις πωλήσεις του σε κάθε λαϊκή αγορά θα ενημερώνει το σύστημα για την απομείωση των αποθεμάτων του. Με αυτήν την ενέργεια θα μπορεί να πουλάει μόνο τα δικά του προϊόντα και δεν θα έχει τη δυνατότητα να αγοράσει από άλλον αγαθά για να συνεχίσει τις πωλήσεις.

7. Για κάθε λαϊκή αγορά μέσω της ηλεκτρονικής εφαρμογής (app) e- καταναλωτής του υπουργείου, ο παραγωγός θα είναι υποχρεωμένος να δίνει την τιμή εκκίνησης των προϊόντων του. Κατεβάζοντας ο πολίτης την εφαρμογή στο κινητό ή στο tablet του θα έχει εικόνα σε κάθε πάγκο, κάθε λαϊκής αγοράς της χώρας σε ποια τιμή πωλούνται τα προϊόντα.

Μοιραστείτε το... Facebooktwitterredditpinterestlinkedinby feather