Έφθασε στο €1,63 η τιμή της αμόλυβδης στα Χανιά

Έφθασε στο €1,63 η τιμή της αμόλυβδης στα Χανιά

«Καίνε» τα καύσιμα στην τσέπη των καταναλωτών, με τις τιμές να τραβούν την ανηφόρα και τους πρατηριούχους να έχουν μπει σε έναν άτυπο χορό καθημερινών αυξήσεων. Παρά το γεγονός ότι στην αρχή του έτους η τιμή της αμόλυβδης ήταν περίπου στο 1,50 ευρώ, μέσα σε λίγους μήνες, έχει πάρει την ανιούσα, ενώ σύμφωνα με τα στοιχεία από το Παρατηρητήριο Υγρών Καυσίμων η μέση τιμή της αμόλυβδης ανέρχεται στα 1,59 λεπτά το λίτρο.
Ωστόσο, η Κρήτη εξακολουθεί να είναι από τις πιο ακριβές περιοχές, με τη μέση τιμή της αμόλυβδης σύμφωνα με το Παρατηρητήριο Υγρών Καυσίμων να εχει διαμορφωθεί:
ΧΑΝΙΑ: 1,630 ευρώ το λίτρο
ΗΡΑΚΛΕΙΟ: 1,643 ευρώ το λίτρο
ΡΕΘΥΜΝΟ: 1,659 ευρώ το λίτρο
ΛΑΣΙΘΙ: 1,659 ευρώ το λίτρο

Μάλιστα, οι διαφοροποιήσεις από πρατήριο σε πρατήριο είναι σημαντικές, καθώς με βάση τα ίδια στοιχεία, σε άλλα βενζινάδικα, βρίσκει κανείς την αμόλυβδη στα 1,57 ευρώ το λίτρο και σε άλλα περισσότερο από 1,70 ευρώ.
Χωρίς κανείς να είναι σε θέση να δώσει πειστικές απαντήσεις για το «ράλι» των τιμών ενώ ως επί το πλείστον οι μεγάλες αυτές αποκλίσεις δεν μπορούν να δικαιολογηθούν…
Σύμφωνα με αναλυτές, η αστάθεια που υπάρχει στην περιοχή της Μέσης Ανατολής, η κρίση στη Βενεζουέλα καθώς και ένας συνδυασμός παραγόντων στις διεθνείς αγορές, έχουν εκτοξεύσει την τιμή του πετρελαίου, παγκοσμίως.
Μετά την απόφαση Τραμπ για την απόσυρση των ΗΠΑ από τη συμφωνία για το πυρηνικό πρόγραμμα του Ιράν, κοντά σε υψηλά τετραετίας απογειώνονται οι τιμές του πετρελαίου
Η τιμή του αργού τύπου μπρεντ στην αγορά του Λονδίνου καταγράφει άνοδο 2,5% στα 76,70 δολάρια το βαρέλι, ενώ η τιμή του αμερικανικού αργού με άνοδο 2,3% διαμορφώνεται στα 70,6 δολάρια το βαρέλι.
Το Ιράν, τρίτος μεγαλύτερος παραγωγός στον ΟΠΕΚ, τροφοδοτεί την παγκόσμια αγορά με 3,8 εκατ. βαρέλια αργού ημερησίως.
Καλύπτει δηλαδή το 4% των παγκόσμιων προμηθειών. Το ποσοστό δεν είναι διόλου ευκαταφρόνητο, εάν συνυπολογίσει κανείς ότι ακόμη ένα άλλοτε ισχυρό μέλος του ΟΠΕΚ, η Βενεζουέλα, βλέπει την παραγωγή του να καταρρέει.
Μάλιστα, παράγοντες της αγοράς καυσίμων στο Ηράκλειο προειδοποιούν ότι τις επόμενες ημέρες, οι τιμές θα αυξηθούν κι άλλο εκτιμώντας ότι περίπου για ένα δίμηνο θα συνεχίσουν να ανεβαίνουν, αφού δεν διαφαίνεται αποκλιμάκωση της διεθνούς τιμής του αργού.
Οι Πρατηριούχοι πάντως υποστηρίζουν ότι η άνοδος στις τιμές είναι αδικαιολόγητη και για μία ακόμη φορά από τις εταιρείες παίζονται κερδοσκοπικά παιχνίδια, στις πλάτες των καταναλωτών.
Το παράδοξο στην ελληνική αγορά καυσίμων είναι ότι η αύξηση στην τιμή της βενζίνης και των πετρελαιοειδών γίνεται αμέσως μετά τη διεθνή άνοδο των τιμών πετρελαίου.
Η πλειοψηφία των καταναλωτών επισημαίνουν ότι κοινή πεποίθηση είναι ότι πρατηριούχοι και εταιρείες καυσίμων παρακολουθούν τις διεθνείς τιμές και αντιδρούν σχεδόν … ακαριαία ανεβάζοντας και τις εγχώριες τιμές για την πώληση προϊόντων που έχουν ήδη ως αποθέματα, αφού μπορεί να έχουν παραλάβει τις συγκεκριμένες ποσότητες εδώ και μήνες και με χαμηλότερες τιμές, ενώ η αύξηση αφορά παραγγελίες για τους επόμενους μήνες.
Και προσθέτουν ότι, αντιθέτως, όταν η διεθνής τιμή του πετρελαίου πέφτει, η μείωση της τιμής της αμόλυβδης και του πετρελαίου στην Ελλάδα γίνεται με εξαιρετικά αργούς ρυθμούς και δεν είναι ιδιαίτερα αισθητή, αφού η πτώση της τιμής είναι κατά πολύ μικρότερη σε σχέση με την αύξηση που έχει προηγηθεί κάθε φορά.
Με αυτό τον τρόπο, οι τιμές των καυσίμων βρίσκονται μονίμως στα ύψη. Κοινή πεποίθηση είναι πάντως ότι, στις ακριβές τιμές, τον μεγαλύτερο ρόλο παίζει η υψηλή φορολογία, η οποία ξεπερνά το 70% της τιμής της μονάδας του καυσίμου, με αποτέλεσμα επειδή τα περιθώρια κέρδους στην αλυσίδα παραγωγής, διανομής και πώλησης είναι πιο μικρά, να ωθούν σε κερδοσκοπία.

Μοιραστείτε το... Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinby feather

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.